Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Obchodní schůzka / foto: shutterstock

O obchodní partnery je dobré pečovat. Vztahy můžou zlepšit obchodní potenciál

Na kvalitních a pevných vztazích to stojí nejen v rodinách, ale také v podnikání. Myslete na své zákazníky i obchodní partnery. Dárkové předměty můžete darovat v dárkových krabičkách.

Customer Relationship Management neboli péče o obchodní partnery

Už jste někdy slyšeli pojem „Customer Relationship Management”? Hovoříme o velmi probíraném tématu, díky kterému se může nejedna firma postavit na nohy, respektive udržet se na výsluní. Jedná se o péči o obchodní vztahy, což je základ úspěšného podnikání nejednoho podniku. Nepodceňování zásad či doporučení spadajících do tohoto odvětví se osvědčilo celé řadě firem, proto se jimi inspirujte.

Není to samozřejmě jen o sběru dat o obchodních partnerech a práci s nimi, což povede k dlouhodobé spolupráci, ale také o řízení vztahů s nimi.

Dodržování deadlinů a odevzdávání kvalitní práce = alfa i omega

Základním kamenem kvalitních vztahů s obchodními partnery je samotné doručování domluvené práce a také dodržování deadlinů. Termíny jsou v mnoha případech velmi choulostivé a stále více přibývá těch, kteří nejsou schopní odevzdávat domluvené zpracování zakázek včas. Pokud se cesty rozchází už v tomto bodě, další tipy pro udržení vztahů s partnery jsou zcela bezpředmětné.

Stejně jako ve vztahu je základní deskou láska, zde je to spolehlivost. A ta se odráží na zmiňovaném dodržování deadlinů a odevzdávání kvalitní práce.

Věrnost se vyplácí i v obchodě

Pokud je položen skutečně kvalitní základ, můžeme přejít k dalšímu bodu, a sice k věrnosti. Ta se zkrátka a dobře vyplácí. Jestliže jeden den navážete vztah s jedním obchodním partnerem, se kterým nakonec budete spokojení (a spokojenost bude oboustranná), druhá strana ocení, že druhý den nepřesedláte ke konkurenci.

Věrnost můžete připomenout i tím, že budete pravidelně vyjadřovat vděčnost za navázanou spolupráci. A tím se dostáváme k dalšímu tipu.

Dárkové předměty jako milá pozornost

Mnoho podnikatelů bere posílání dárkových předmětů za vtíravé gesto. Ve skutečnosti jsou takové drobnosti považovány za přívětivé a vstřícné gesto, které udělá radost a díky kterému se dostanete obchodnímu partnerovi zase do živé paměti. Pokud je vidět z vaší strany zájem o udržení spolupráce, není nic lepšího.

Samozřejmě se dárkové předměty neposílají jen tak v obálce. Posloužit mohou dárkové krabičky, ve kterých bude vypadat i obyčejné pero velmi luxusně. Vybírat můžete třeba tady: https://justprint.cz/darkove-krabicky

Dárkové krabičky ostatně mějte v záloze, pokud byste například pořádali nějakou konferenci nebo celodenní přednášky. Do krabiček můžete uschovat pozornost pro návštěvníky. Využijete je tedy nejen při budování obchodních vztahů a partnerství, ale také při jiných příležitostech.

Jedno pero je lepší než pět e-mailů

Kvalitní obchodní vztahy nejsou v podnicích samozřejmostí. Musí se o ně pečovat, musíte na nich pracovat a rozvíjet je. Jen tak z nich budete i nadále pobírat ovoce, na které jste tak zvyklí. Podle mnoha úspěšných byznysmenů má jedno viditelné gesto vystupující z obecných zásad větší váhu než pět e-mailů, které budou splňovat základy tohoto typu komunikace. A tím viditelným gestem může být odeslání reklamního předmětu nebo pozvání na kávu, ale také zavolání a zeptání se, jestli je na druhé straně stále vše v pořádku.

O obchodní partnery je dobré pečovat. Vztahy můžou zlepšit obchodní potenciál

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!