Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: ShutterStock

Jízda vlakem jako nezapomenutelný zážitek

Víte, kde najdete tu nejdelší nebo nejvýše položenou železnici na světě? Po které železnici jezdí vlaky nejrychleji? Nebo která má tu nejkrásnější vyhlídku? Seznamte se s těmi nejzajímavějšími železnicemi na světě.

Transsibiřská magistrála

Transsibiřská magistrála se pyšní titulem nejdelší železniční trať na světě. Tuto unikátní železnici najdeme v Rusku. Vede z hlavního města Moskvy až do přístavu Vladivostok, který leží na pobřeží Tichého oceánu. Pokud vlak projede celou tratí, urazí cestu dlouhou 9 288 kilometrů. Železnice se začala stavět už v roce 1891, poslední práce byly dokončeny dne 29. října 1905. Zatímco dnes vlak projede celou trasu za 6 dní, v roce 1905 to zvládl za 16 dní.

Transsibiřská magistrála se využívá převážně pro přepravu zboží, vlaky po ní však přepravují v malé míře i cestující. Cesta vlakem po Transsibiřské magistrále je vyhledávána turisty, kteří touží po netradičním zážitku. Pokud se chcete i vy projet vlakem až na Sibiř, můžete si zarezervovat jízdenky, třeba na adrese www.transib.net.

 

magazin.cz

 

Železnice na Jungfraujoch

Železnice na Jungfraujoch je nejvýše položenou železniční tratí v Evropě. Nejvyšší bod vlakem v Evropě projedete ve Švýcarsku. Železniční nádraží s názvem Jungfraujoch je vybudováno v nadmořské výšce 3 454 metrů. Trať byla slavnostně otevřena dne 1. srpna roku 1912. Trať je velkým turistickým lákadlem. Cestující vlakem totiž zažijí stejné výhledy jako zkušení horolezci, kteří zdolávají místní vrchy. Vlak začíná svou atraktivní jízdu většinou v Interlakenu. Za zpáteční jízdenku zaplatíte v přepočtu zhruba 3500 korun.

 

magazin.cz

 

Železnice vedoucí z Číny do Tibetu

Nejvýše položená železnice na světě vede z Číny až do Tibetu. Vlaky jezdí trasu z čínského Golmudu až do tibetské Lhasy. Celá železniční trať měří celkem 1142 kilometrů, z toho více než 960 kilometrů najdeme v nadmořské výšce nad 4000 metrů. Vlak na trati vyjede do nejvyššího bodu až do výšky 5072 metrů nad mořem. Díky tomu je železnice vedoucí z Číny do Tibetu tou nejvýše položenou, o pouhých dvě stě metrů překonala trať vedoucí přes peruánské Andy. Poslední stavební práce proběhly na Trati z Golmudu do Lhasy v letních měsících roku 2006.

 

magazin.cz

 

Železnice v Dárdžilingu

Železnice známá pod názvem DHR je dnes již legendární. Je známá jako železniční trať s nejkrásnější vyhlídkou. Vede v horách z indického městečka Dárdžiling do městečka s názvem Siliguri. Většina cestujících a turistů však svou cestu končí už v Ghumu. Úsek do tohoto městečka je údajně tím nejkrásnějším z celé trasy. Ne nadarmo se místní přezdívaný „Toy Train“ dostal na seznam světového dědictví UNESCO.

 

magazin.cz

 

Čínská trať v Šanghaji

Čínská železniční trať vedoucí z Šanghaje do tamního mezinárodního letiště je nejrychlejší železniční tratí na světě. Trať nechala vystavět německá společnost Siemens. Vlaky po ní jezdí rychlostí až 430 kilometrů za hodinu. Nejrychlejším vlakem světa však možná již brzy bude japonský stroj s názvem Maglev. Ten je zatím ve fázi testování.

magazin.cz

Diskuze k článku:

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!