Pivo / foto: shutterstock
Mozku škodí více... Pivo, nebo víno?
Vědci tvrdí, že víno poškozuje mozek víc než pivo.
21. března 2008
Je to tím, že má vliv na hyppocampus, část mozku, která je spojována s pamětí a prostorovou orientací a je jednou z prvních oblastí mozku, kterou ovlivňuje Alzheimerova choroba.Tyto výsledky určitě nepotěší znalce a milovníky vína. Mnoho z nich totiž víno pije i pro zdraví. Jak píší vědci v časopisu Alcohol and Alcoholism, porovnali psychiatři z univerzity v Göttingen mozkové scany diagnostikovaných alkoholiků s mozky zdravých dospělých. Zjistili, že u pijáků se hyppocampus zmenšil o 10 procent. U zdravých lidí byla velikost hypocampu 3,85 ml, u pivařů 3,4 ml, u pijanů destilátů 2,9 ml a u alkoholiků, kteří konzumují především víno, jen 2,8 ml.
Vědci také zjistili, že pivaři měli v krvi nejmenší množství látky zvané homocystein, která je spojována se srdečními chorobami, mrtvicemi a demencí. Jedna z teorií je, že dvě složky, které pivo obsahuje, totiž vitamín B a foláty, pomáhají tuto nebezpečnou látku štěpit.
Jak uvádí list Daily Mail, obecně je umírněná konzumace vína považována za zdraví prospěšnou. Snižuje hladinu cholesterolu a zároveň i krevní tlak. Resveratol, látka přítomná ve slupkách červeného vína, má také snižovat riziko srdečních chorob i některých typů rakoviny.
, Korzo
Souvisejicí články
Doporučujeme
Šaty dělají člověka
Podle toho, jak se člověk oblékne, dokáží zkušení odborníci určit, jaký... ČTĚTE
Kouzelná pilulka zabrání opilosti
Vědci vyvinuli účinnou látku, která dokáže udržet mozek při smyslech... ČTĚTE
Další články v rubrice
Smrtonosné diamanty: Kdo je vlastnil, zemřel!
Zdobí šperky pyšných žen a někteří zloději pro tento kámen neváhají riskovat...
Colin Firth bojuje za záchranu kmene Awa
Brazilská vláda totiž nechrání pralesní oblast, kde kmen žije tisíce let v...






