Líbímseti.cz
Ovoce prý horší než dorty. Pozor na váhu!
foto: Shutterstock.com

Ovoce prý horší než dorty. Pozor na váhu!


Je konzumace ovoce opravdu tak dobrá pro naši štíhlou linii, jak se říká?
27. června 2008
Samozřejmě, že je, ale má to určitý háček. Jako ostatně všechno v životě... Vědci totiž přišli s šokujícím objevem - přírodní cukr obsažený v ovoci prý podporuje obezitu!

Nová studie měla údajně prokázat, že fruktóza, která se například používá do sladkých light limonád nebo méně kvalitních potravin, může být ve výsledku mnohem škodlivější než ostatní druhy cukru.

Výzkumný tým Kalifornské univerzity testoval skupinu 33 lidí. Jedné části dával potraviny slazené fruktózou a druhé potraviny s glukózou. První skupina přibývala mnohem snadněji, obzvláště v partiích kolem pasu.

Nebezpečné břicho
Lékaři přitom již dávno vědí, že tuk usazený v břiše je velice škodlivý a způsobuje cukrovku a srdeční poruchy.

Čistá fruktóza se přitom nalézá v čerstvém ovoci, ovocných džusech a marmeládě. Navíc konzumujeme její velké množství v kupované stravě, protože kukuřičný sirup s vysokým podílem fruktózy se používá jako průmyslové sladidlo.

Mluvčí Pepsi Coly, která studii sponzorovala, k tomu říká: “To jsou velice zajímavé a důležité objevy. Bohužel studie ale nereflektuje skutečnou celosvětovou situaci nebo to, zda je  použitelná pro naši společnost. Fruktóza se v žádných našich produktech nepoužívá.”

Doktor Kaufman z Los Angeles jen dodal: “Potvrdilo se to, co víme již delší dobu. Není dobré konzumovat mnoho cukru obecně.”

Není třeba se ale nějak extrémně bát konzumovat ovoce. Čerstvé ovoce totiž obsahuje jen relativně malé množství fruktózy, proto šance, že po něm dramaticky přiberete, není vysoká.

(tx), Magazín.cz

Diskuse k článku: Ovoce prý horší než dorty. Pozor na váhu!



Přidej příspěvek



Abys mohl(a) zaslat příspěvek, musíš se nejdříve přihlásit do líbímseti: (že nemáš účet?! Registruj se!)

uživ. jméno heslo





Souvisejicí články

Diety slavných - ocet a...

Diety slavných - ocet a...



Jak zůstat štíhlá? Třeba čichejte extrakt z grepu,...
Pravda o  zázračných...

Pravda o zázračných...



Jak dosahují hvězdy svých štíhlých postav? Na kecy o...
Největší dietní pasti...

Největší dietní pasti...



Diety představují evergreen, který řešíme po celý...
Bez snídaně ani ránu

Bez snídaně ani ránu



Patříte k těm, kdo snídani téměř denně odbývají?
ZPĚT | PŘIDEJ PŘÍSPĚVEK (v diskuzi je 125 příspěvků)