Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: dont-panic.co.uk

Super reklama (nejen) pro prdící

Plynatost občas potrápí každého. Indická farmaceutická firma však našla proti tomuto neduhu léky. Kontroverzní reklama by měla podpořit jejich prodej.

Ve zdravém těle, zdravý duch
Vtipná, ale zároveň vkusná reklama, se dá udělat na cokoliv. Dokonce i na přípravek, který redukuje plynatost. Nevěříte?

Dvojice talentovaných mladých kreativců – Denzil Machado a jeho kolegyně Siddhi Yadavo – se s choulostivým tématem vypořádali po svém. Místo klišé, neutrálních ilustraček nebo lékárenských tlachů zvolili výraznou kampaň, která o této lidské potřebě (a zároveň neduhu) vypověděla originálním způsobem.

magazin.cz

Troubit na trumpety by se nám líbilo…
Hlavními hrdiny celé reklamní akce jsou nazí lidé, kteří si nechali na záda a pozadí namalovat vtipnou, troubící postavičku.

„Přijde mi to vtipné. Tyto lidské, ryze biologické zvuky, bych si určitě nedovedla představit jako hru na nějaký dechový nástroj,“ směje se jedna z přihlížejících, kterou reklama pobavila.

magazin.cz

Zvuky pod peřinou…
Ovšem ne všichni se na tuto reklamu dívají tak velkoryse. Mnohým vadí nedůstojnost, se kterou jsou intimní věci vynášeny na světlo.

„Člověk by si měl zachovat nějakou úroveň. Tyto věci by měly zůstat v soukromí,“ čertí se konzervativní přívrženec staré morálky. A co na to sami tvůrci reklamy?

Reklama – hra s emocemi
Grafička a ilustrátorka Siddhi Yadavo si za svou prací stojí. Domnívá se, že ji po grafické stránce odvedla precizně. Totéž tvrdí i její kolega, fotograf Denzil Machado.

„Reklama vždycky vyburcuje lidské emoce a to se stalo v tomto případě. Nemůžeme se zavděčit všem. My jsme ale se svou prací spokojení,“ říká fotograf.

magazin.cz

Uražení a ponížení
Kreativci jako téma bodypaintingu zvolili ilustrace postaviček z běžného života. Žádná z nich nepůsobí nevkusně ani urážlivě.

Některým škarohlídům však vadí, že jsou malůvky – respektive činnost, kterou vytvářejí, jako je například troubení nebo jekot – spojovány s tělesnými zvuky. A slogan kampaně: „Váš plyn nikoho nepobaví“ jim připadá příliš urážlivý.

Zázračná pilulka za pár rupií
Farmaceutický výrobce, který si u reklamky McCann Erickson objednal propagaci svých pilulek proti plynatosti, na tom ale stejně v závěru vydělal.

Všichni (ať už příznivci, či odpůrci této kampaně) teď totiž z médií vědí, že firma Shukrat Pharmaceuticals vyrobila přípravky proti tomuto neduhu. Kdo si je koupí, je jiná otázka…

magazin.cz

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 16