Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: nanoFLOWCELL

Sporťák s maximálkou 350 km/h je poháněn mořskou vodou

Unikátní sportovní vůz s výkonnými elektromotory nevyužívá jako zdroj energie akumulátor, nýbrž palivový článek na slanou vodu.

Automobilový průmysl stojí na prahu revoluce. Lichtenštejnská firma nanoFLOWCELL navrhla unikátní typ palivového článku, který je schopen dodávat ekologicky čistou energii pouze spotřebou slané vody a bez nutnosti nabíjení. Využití takového zdroje energie v automobilovém průmyslu demonstrovala na letošním ženevském autosalónu Geneva Motor Show, kde představila prototyp nádherného sportovního vozu Quant e-Sportlimousine.

magazin.cz

 

Monstrózní sporťák

Automobil se pyšní nejen elegantními křivkami spojujícími masivní vůz se sportovními parametry, ale může se pochlubit na elektromobil neobvyklými parametry srovnatelnými s benzínovými sporťáky. Ačkoliv vůz váží 2300 kg, dokáže jej čtveřice elektromotorů dodávající výkon 920 koní (680 kW) vystřelit z 0 na 100 km/h za neuvěřitelné 2,8 sekundy. To je srovnatelná hodnota třeba s žihadlem McLaren P1. Maximální rychlost je pak 350 km/h. To všechno bez spotřeby fosilních paliv a jakýchkoliv emisí.

magazin.cz

 

Ačkoliv výrobce o novém palivovém článku tvrdí, že jeho síla vychází z oceánu a k pohonu stačí mořská voda, odborníci jsou v tomto ohledu skeptičtí a hovoří o speciálním elektrolytu, který je využíván i v ostatních podobných membránových palivových systémech. Podrobnější informace o konstrukci z celkem pochopitelných důvodů nechce firma zatím uveřejnit. Systém je podle dostupných informací podobný principu vodíkových článků s tím rozdílem, že jako nosič energie se využívá elektrolyt.

 

Čerpání přes membránu

V autě jsou tedy dvě nádrže na elektrolyt každá o objemu 200 litrů. Systém tekutinu z jedné nádrže přečerpává přes sadu speciálních membrán, kde se reakcí získává elektrická energie, do nádrže druhé. Tam se uchovává spotřebovaný elektrolyt. Palivový článek je doplněn také klasickým akumulátorem, kde se hromadí rekuperovaná energie získávaná při brždění, která se využívá jako zdroj pro elektroniku palubních systémů. Podle informací výrobce je automobil schopen na plnou nádrž ujet okolo 600 kilometrů. Zatím však není jasné, kde a jakou konkrétní látku bude možné do nádrže tankovat.

magazin.cz

 

Výrobci se v současné době podařilo sehnat všechna potřebná povolení a nutnou homologaci k provozu auta na evropských silnicích. Odstartuje tedy intenzívní testování na německých silnicích a poté začnou práce na rozjetí sériové výroby. Quant e-Sportlimousine díky monstrózním rozměrům 5,25 metrů na délku a 2,2 metru na šířku i díky extravagantnímu vzhledu na silnici určitě nepřehlédnete. Cena oficiálně stanovena nebyla, nicméně experti tvrdí, že by mohla vyšplhat až někam ke dvěma miliónům dolarů.

magazin.cz

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 1