Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Hello Kitty: Fenomén, který vydělává miliardy a definoval roztomilost

Jen málokdo vůbec netuší, co je to Hello Kitty. Malá růžová kočka se objevuje snad na všech předmětech – od toaletního papíru, až po letadla. V čem spočívá tajemství jejího úspěchu a co to vypovídá o našem světě?

Marketingová senzace, vzor pro celý svět a zlatý důl. Malá bílá kočka s červenou mašlí vydělává své firmě ročně přes jednu miliardu dolarů. A to jen tím, že existuje a je roztomilá.

Kouzlo růžové kočky

Podstatu úspěchu Hello Kitty nemůžeme vysvětlit, aniž bychom nenarazili na japonské slovo kawaii. Do češtiny i jiných jazyků se překládá docela komplikovaně, asi nejblíže mu jsou obsahem výrazy roztomilý, sladký nebo úžasný. Tento pojem se v japonských dějinách objevuje už od středověku, ale teprve v 70. letech 20. století se kultura roztomilosti přehnala Japonskem jako obří růžová vlna tsunami. Být kawaii se stalo nesmírně populární – a vlivem řady hereček dokonce sexy. 

Reportáž o cukrárně, kde se prodávají jen dobroty Hello Kitty, a plno dalších zajímavostí o malé kočičce najdete ZDE.

Diskuze k článku:

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!