Marketingová senzace, vzor pro celý svět a zlatý důl. Malá bílá kočka s červenou mašlí vydělává své firmě ročně přes jednu miliardu dolarů. A to jen tím, že existuje a je roztomilá.
Kouzlo růžové kočky
Podstatu úspěchu Hello Kitty nemůžeme vysvětlit, aniž bychom nenarazili na japonské slovo kawaii. Do češtiny i jiných jazyků se překládá docela komplikovaně, asi nejblíže mu jsou obsahem výrazy roztomilý, sladký nebo úžasný. Tento pojem se v japonských dějinách objevuje už od středověku, ale teprve v 70. letech 20. století se kultura roztomilosti přehnala Japonskem jako obří růžová vlna tsunami. Být kawaii se stalo nesmírně populární – a vlivem řady hereček dokonce sexy.
Reportáž o cukrárně, kde se prodávají jen dobroty Hello Kitty, a plno dalších zajímavostí o malé kočičce najdete ZDE.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!